Nu mi-e frica de cutremur


cutremur-in-vranceaAseara a fost cutremur.
Pentru a nu stiu cata oara am constatat ca nu-mi provoaca nici o teama.
Nu stiu de ce.
Poate pentru faptul ca nu am trecut prin unul de amploarea celui din 1977 ca sa stiu ce inseamna cu adevarat un cutremur periculos, poate pentru faptul ca sunt resemnata cu ideea ca in cazul unui seism major nu am prea multe variante de a ma salva, ca mai mult ca niciodata viata sta in mainile destinului.
Vad oameni care se panicheaza la cele mai mici cutremure si nu inteleg de ce isi fac rau singuri. Panica poate provoca mai multe probleme decat cutremurul in sine, mai ales celor cu afectiuni cardiace.
Indiferent daca te panichezi sau nu, cutremurul isi vede de treaba lui. Asa ca, de ce sa nu actionezi cu luciditate pe timpul desfasurarii lui?
E dovedit ca panica te duce spre gesturi dintre cele mai nepotrivite sau poate chiar fatale, in timp ce a-ti pastra calmul te poate ajuta sa eviti anumite riscuri, sa actionezi potrivit si sa-i ajuti pe cei din jur. Panica ta poate provoca panica si celor din jur.
Pe de alta parte, inteleg ca sentimentul de frica e foarte greu de controlat, dar sta in puterea noastra sa-l dominam si sa detinem controlul asupra propriilor reactii; pe cand cutremurul nu poate fi influentat in nici un fel, el isi urmeaza cursul; macar pe noi sa ne putem controla.

Voi ce parere aveti? Cum trebuie sa reactionam in timpul unui cutremur ?

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Nu mi-e frica de cutremur

  1. calinakimu zice:

    In momente de mare pericol reactile sunt viscerale…pentru majoritatea oamenilor. In ’77 eram la etaj si cutremurul a reusit sa-mi doboare biblioteca in mijlocul camerei. Realizam ca este o moarte stupida…?! Am reactionat si am reusit sa ies din casa. Am descris de altfel untr-un articol cele petrecute. Acum, cu siguranta ca voi reactiona altfel, dar in nici un caz nu voi astepta resemnat sa-mi cada tavanul in cap…

Lasă un comentariu

