Scoala Altfel si bunele maniere


Scoala-altfel
S-a cunoscut ca saptamana aceasta a fost Scoala Altfel.
In fiecare zi, tramvaiul a fost plin de elevi de toate varstele indreptandu-se spre diverse locuri in care s-au desfasurat evenimente special pentru ei. Fie ca se indreptau spre un muzeu, spre un parc sau spre un teren sportiv, am sesizat entuziasmul debordant cu care se bucurau de altfel de zile fata de cele obisnuite de scoala.
Daca elevii mai mari erau mai tacuti, cei de varste mai mici se faceau remarcati de cum urcau in tramvai. Galagie mare, rasete cu pofta si chiar cantece dominau intregul mijloc de transport.
Ce mi-a atras atentia a fost urmatoarea situatie : s-a eliberat un scaun langa mine, eu nu am schitat nici un gest ca as dori sa iau loc si atunci un baietel din grupul de copii s-a asezat pe acel scaun.
A urmat acest dialog intre o fetita si baiatul asezat pe scaun :
Fetita : – Copiii nu trebuie sa stea jos ca sunt mai tineri si mai odihniti ca oamenii mari.
Baiatul : – Daca nu s-a asezat nici un adult pe scaun, pot sa se aseze si copiii ca ei sunt mai mici. Daca nici o fetita nu vrea sa ia loc, se pot aseza si baieteii.
Fetita : – Da, dar uite langa tine este o doamna in picioare. ( facand referire la mine )
Baiatul : – Este, dar doamna nu a luat loc atunci cand s-a eliberat scaunul.
Fetita : – Da, dar tu, inainte sa te asezi, trebuia sa o intrebi daca doreste sa ia ea loc mai intai. Sa stii ca eu am acasa o carte de bune maniere si asa am citit acolo.
Baiatul : – Stii ce? Hai sa schimbam subiectul. Doamne, fetele astea …

Nu am putut decat sa zambesc si sa savurez acest dialog. 🙂

Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Scoala Altfel si bunele maniere

  1. calinakimu zice:

    Calea firească a bunei cuvințe se învață acasă și mergând prin lume alături de părinți. După modul natural în care se vor comporta acești părinți, copilul va aveam sau nu…BUN SIMȚ. Ne întoarcem iar și iară la cei 7 ani de acasă.

Lasă un comentariu

