Fetele din Shanghai de Lisa See


 Titlu : Fetele din Shanghai
 Autor : Lisa See
 Editura : All
 Anul aparitiei : 2011
 Colectia : Strada Fictiunii Bestseller
 Pagini : 416

Imi doream de ceva timp sa citesc Fetele din Shanghai si ma bucur ca Editura All a venit in intampinarea dorintei mele oferindu-mi aceasta carte. De cand am citit Memoriile unei gheise scrisa de Arthur Golden, am devenit interesata de cultura asiatica , cu atat mai mult cu cat, pentru noi, asiaticii par ca fiind toti la fel sau foarte asemanatori; in schimb,  sunt foarte diferiti intre ei ca civilizatie si cultura.
Imi place cum scrie aceasta autoare americana nascuta la Paris si crescuta in Los Angeles, cu atat mai mult cu cat este foarte documentata cu privire la istoria Chinei.
Fetele din Shanghai este o poveste de familie, un roman despre doua surori, Pearl si May, al caror trai linistit le este distrus de invadarea Chinei de catre Japonia in Al Doilea Razboi Mondial, dar si de patima tatalui lor pentru jocurile de noroc. Cu atat mai greu le este celor doua sa treaca printr-o astfel de situatie cu cat ele sunt niste fete moderne, care nu prea respecta traditiile chinezesti si nu concep sa aiba casatorii aranjate, asa cum era obiceiul pe atunci. Familia fetelor este in continua decadere si ele se vad nevoite sa-si poarte singure de grija, sa supravietuiasca in conditiile date trecand prin situatii de-a dreptul cutremuratoare. Unica lor salvare o reprezinta casatoriile aranjate cu Sam si Vernon, fiii unui chinez americanizat care, intr-un final, se dovedeste a nu fi ceea ce pare.
Fetele isi complica situatia atunci cand hotarasc sa nu-si urmeze sotii pe vasul ce urma sa-i duca la Los Angeles si sunt la un pas de moarte in timpul bombardamentelor asupra Shanghaiului. Ca urmare a acestei decizii, surorile sunt nevoite sa infrunte lipsuri, greutati si violente extreme.
Intr-un tarziu, reusesc sa ajunga la sotii lor insa, cu toate acestea, viata nu le devine mai usoara, doar ca provocarile sunt altele.
Mi-a placut mult romanul mai ales ca e scris la persoana intai, povestea fiind narata prin glasul lui Pearl care reda intocmai dramatismul situatiilor prin care trece alaturi de sora ei.
Ma opresc aici cu detaliile deoarece nu vreau sa dezvalui toata povestea, va las voua placerea cititului, descoperind ce se intampla mai departe. Sper, totusi, ca descrierea mea sa va fi facut curiosi sa cititi aceasta carte pe care o puteti gasi pe site-ul Editurii All.

Acest articol a fost publicat în Carti și etichetat , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Fetele din Shanghai de Lisa See

  1. Ai citit „Curtezana și samurailor de Lesley Downer? O găsești la editura: Humanitas. Eu am citit-o în maxim 3 zile.

Lasă un comentariu

